McDonald's v poslední době zaostal za svými konkurenty, pokud jde o zavádění nových produktů. Nedávný průzkum banky Goldman Sachs podle agentury Reuters naznačil, že popularita firmy mezi strávníky by mohla klesat.
Společnost v období od července do září vydělala 1,52 dolaru na akcii. Analytici očekávali, že čistý zisk na akcii bude menší a dosáhne 1,51 USD. Na odhady ale nedosáhly tržby v zavedených provozovnách, které jsou otevřené alespoň 12 měsíců. Analytici v průzkumu společnosti Consensus Metrix počítali s růstem čtvrtletních tržeb o zhruba procento, nakonec však byl o 0,1 procentního bodu menší.
Celkové tržby firmy ve čtvrtletí vzrostly o více než dvě procenta na 7,32 miliardy USD (144,3 miliardy Kč). Analytici ale čekali, že dosáhnou 7,34 miliardy USD, napsal Reuters.
Menší konkurenti McDonald's, jako jsou řetězce Wendy's Co nebo Burger King Worldwide, na domovském trhu rozšířili menu o nové výrobky a McDonald's bojuje, aby zrychlil odbyt. Za tři měsíce do září se mu srovnatelné tržby v USA zvýšily o 0,7 procenta, na odhady ale nedosáhly. Tržby firmy v Asii a Tichomoří, Blízkém východě a v Africe se propadly o 1,4 procenta, což je více, než se čekalo.
McDonald's v minulosti k vyššímu odbytu pomohly nové produkty v nabídce, jako byly káva latté nebo ovesné výrobky. Složitější nabídka ale zpomalila rychlost obsluhy u okének pro řidiče, poznamenal Reuters.