Schvalovací proces by tentokráte měl být jednodušší, než u předchozího typu, pro který se dopravci zhruba rok nedařilo získat povolení. "Zatím máme signály, že tu pro to nejsou žádné věcné bariéry," uvedl Richter s tím, že soupravy jsou provozovány v Německu, musí se jen prověřit, jak dokážou komunikovat s tuzemským zabezpečovacím zařízením.
Naklápěcí jednotky 610, které pro německé dráhy vyrobily firmy MAN a DUEWAG, nyní jezdí například na trase Hof - Řezno. V Česku by tyto dieselové stroje z devadesátých let podle Arrivy mohly mít šanci na úspěch v budoucích tendrech na rychlíkové spojení, které nedávno slíbilo vypsat ministerstvo dopravy. Šanci mají mít zejména na trasách mezi Libercem a Pardubicemi, Libercem a Ústím nad Labem a Plzní a Mostem, které z velké části nevedou po elektrifikovaných tratích.
Kromě rychlíkových tratí předpokládá společnost jejich využití i v příměstské dopravě. V této souvislosti mluví o tarase Praha - Benešov. Ta měla být druhým spojením z Prahy, které měl dopravce v úmyslu během letošního roku začít provozovat. Podmínkou pro nasazení těchto vlaků na dalších trasách v ČR je ale podle Richtera domluva se Středočeským krajem a Prahou na dotacích na provoz. V současnosti dopravce jezdí bez dotacích i na spojení Praha - Kralupy.
Během zkušebního provozu bude v Česku zatím jediná souprava 610. Dceřiná firma německých drah DB Regio má ale k dispozici dvacítku těchto souprav, se kterými do budoucna už nepočítá. Teoreticky by se tak všech dvacet jednotek mohlo najít uplatnění na české železnici, dodal Richter.
Souprava dorazí do ČR přes Cheb, během zkušebního provozu bude garážovaná s největší pravděpodobností v Plzni, kde by se rovněž měla odbývat nezbytná měření. Přesný program zkoušek dopravce dojedná se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a Výzkumným ústavem železničním (VUZ) během dneška a středy.