Mýtné pro cizince prosazuje především bavorská Křesťanskosociální unie (CSU), záměr má ale i podporu německé veřejnosti. Záměr CSU, aby si němečtí řidiči mohli odečíst poplatek za použití dálnice z daní, ale podle některých expertů byl v rozporu s evropskými pravidly. Model s dálničními známkami by podle Focusu už na překážky na evropské úrovni narazit neměl.
CDU/CU a SPD si od zavedení dálničních známek slibují získání dodatečných sedmi miliard eur (180 miliard korun) ročně do státního rozpočtu. Peníze by měly sloužit k investicím do dalšího rozvoje dopravní infrastruktury.
Strany podle Focusu usilují i o rozšíření platnosti mýtného pro nákladní automobily. Podle záměrů CDU/CSU a SPD by se mělo mýtné nově vztahovat už na vozidla s užitnou hmotností od 7,5 tuny, v současnosti je hranice 12 tun. Strany uvažují i o tom, že by se zpoplatnilo více silnic. V současnosti se kamionové mýtné platí za užití dálnic a vybraných silnic první třídy. Rozšíření mýtného pro nákladní automobily by podle odhadů stran mělo přinést do rozpočtu dodatečných 4,4 miliardy eur (113 miliard Kč).
CDU/CSU a SPD chtějí v nadcházejícím volebním období investovat každý rok do dopravní infrastruktury 11 miliard eur (283,5 miliardy Kč). V současnosti jsou investice na poloviční úrovni.