Pokles produkce továrny se ale zpomalil. Zatímco loni byl více než dvacetiprocentní, letos klesne na osm procent. Kiml upozornil na vliv šrotovného, který ovlivnil rekordní rok 2009. Podle něj poté následoval výrazný pokles. Připustil, že jedním z důvodů snižování výroby v TPCA je "vliv dlouhé modelové řady" vyráběné v kolínské továrně.
V Kolíně se od roku 2005 vyrábějí modely Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 107. V době, kdy TPCA s novými modely přišla, byla na trhu minivozů malá konkurence. V posledních letech se podle Kimla situace ale výrazně změnila.
Podle dřívějších informací bude automobilka v Kolíně vyvíjet novou generaci minivozů. Výrobní kapacita závodu je 340.000 aut. Od roku 2005 vyrobila kolem 2,3 milionu vozů.
Kiml dnes upozornil na růst konkurence v oboru nebo pokles cen. Firmy podle něj musejí zajišťovat dodávky v kratších intervalech než v minulosti, využití kapacit automobilek je nerovnoměrné.