Podle Broma firma porušila zákon, když sjednávala s nadpoloviční většinou svých dodavatelů zemědělských a potravinářských produktů platební lhůty delší než 30 dní a platby takto i realizovala.
V postupu firmy našel ÚOHS i další chyby. Obchodní řetězec sjednával s 95 procenty svých dodavatelů zemědělských a potravinářských produktů pro případ postoupení pohledávky třetím osobám povinnost hradit vedle nákladů spojených se zpracováním této agendy ještě poplatek ve čtyřprocentní výši pohledávky.
"Současně Kaufland pro případ úhrady faktur dodavatelům před lhůtou splatnosti účtoval takzvané dodatečné skonto ve výši 0,5 procenta z předčasně uhrazené faktury za každý započatý týden, o který byla faktura dříve uhrazena," uvedl Brom.
Podle něj byl tento postup nezákonný a řetězec podřídil své dodavatele povinnostem vytvářejícím nerovnováhu mezi smluvními stranami.