Prodeje Zetoru v důsledku hospodářské krize spadly v roce 2009 téměř na polovinu, když firma prodala 3730 traktorů. Loni ale prodeje zvýšila na 4926 kusů, letos jich má být o šest procent méně. Důvodem je pokles poptávky na zahraničních trzích. Lipovský například uvedl Francii nebo Polsko. Pokles z letoška Zetor Tractors vyrovná v roce 2014. "Chceme se vrátit na úroveň roku 2012," uvedl Lipovský.
Firma se letos v lednu vrátila k výrobě tradiční značky Major. Zájem o tuto řadu předčil očekávání. Podle Lipovského firma vyrobí 1400 kusů Majoru, o 40 procent více, než očekávala.
Nový Major je určený pro rodinné farmy, v Česku, na Slovensku nebo v Polsku. Zetor traktor pod názvem Major vyráběl do roku 2006. Důvodem byla restrukturalizace výrobního programu společnosti, z něhož vypadly modely nižší výkonové řady.
Lipovský dnes uvedl, že firma chystá dva nové modely. Ve výkonové řadě se chce posunout na úroveň konkurentů ze západní Evropy. V budoucnu chce mít traktory ve výkonové řadě od 50 do 200 koní. "Tuto řadu chceme mít kompletní v roce 2016," uvedl Lipovský.
Zetoru vzrostl v prvním pololetí meziročně zisk před zdaněním o 47 procent na 200 milionů korun. Tržby se zvýšily o čtyři procenta na 2,2 miliardy korun. Ukazatel EBITDA vzrostl o 13 procent na více než 270 milionů korun.
Firma podle dřívějších informací očekává zisk kolem 300 milionů korun a také mírný nárůst tržeb. Ty loni činily 4,4 miliardy korun.