"Svolali jsme experty, které já znám, a všichni se shodují, že řešení je jediné. Dálnici zbourat a postavit znovu," řekl Žák ČTK. Zatím není jisté, jak velkou část dálnice případné bourání postihne.
Celkem ministerstvo plánovalo uskutečnit zhruba stovku sond. Výsledky jsou k dispozici od desítek z nich a chybějící materiál v konstrukční vrstvě potvrzují všechny.
Chybějící část dálnice může podle ministerstva podstatným způsobem ovlivnit kvalitu a životnost stavby a také bezpečnost provozu. Nová zjištění podle ministerstva zásadně změní taktiku státu při jednání se zhotovitelem dálnice. Tím jsou ODS-Dopravní stavby Ostrava, vedoucí konsorcia, které zhruba osm kilometrů dlouhý dálniční úsek u Ostravy stavělo. Eurovia následně ODS-Dopravní stavby Ostrava převzala.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nyní s Eurovií vede řadu rozhodčích sporů. První ze sporů ŘSD vyhrálo začátkem října.