Wal-Mart se na čínském trhu vedle expanze zaměřuje také na posílení ziskovosti. V příštích 18 měsících tak v zájmu omezení méně ziskových aktivit uzavře 15 až 30 provozoven, řekl šéf čínské pobočky Wal-Martu Greg Foran.
Společnost se musí vyrovnávat i se změnou trendu v čínském maloobchodním sektoru, kde se růst tržeb v prodejnách zpomaluje a spotřebitelé se přesouvají k nákupům přes internet. Na rozvoj on-line nákupů se proto chce zaměřit i Wal-Mart.
"Zákazníci používají více technologií a platí to zejména o Číně," řekl provozní ředitel čínského Wal-Martu Mike Duke, jehož citovala agentura Reuters. V letošním prvním pololetí vzrostly Wal-Martu tržby z internetových nákupů o 30 procent. Podle společnosti Bain & Co. by měl průměrný roční růst nákupů přes internet v Číně v letech 2012 až 2014 dosáhnout 32 procent.
Wal-Mart na čínském trhu soupeří se společností Sun Art Retail Group, což je společný podnik mezi tchajwanským konglomerátem Ruentex Group a francouzskou společností Groupe Auchan, a se skupinou China Resources Enterprise. Ta se v letošním roce spojila s britskou maloobchodní skupinou Tesco. Wal-Mart v Číně provozuje více než 400 hypermarketů a dalších prodejních zařízení.