"Maloobchodní prodej potravin a spotřebního zboží přes internet mimořádně silně roste v celé Evropě. Technologie umožňuje lidem zásadně změnit způsob, jakým nakupují potraviny," prohlásila generální ředitelka IGD Joanne Denneyová-Finchová. Některé evropské maloobchodní firmy, jako je Tesco, Asda, Carrefour nebo Ahold, dokonce budují stovky sběrných míst, kde si lidé mohou své nákupy přes internet vyzvednout.
Průkopníky v prodeji potravin po internetu jsou britské maloobchodní firmy, jejichž podnikání roste v průměru o 16 procent ročně. IDG odhaduje, že v roce 2016 budou celkové tržby z prodeje potravin přes internet v Británii činit zhruba 13,7 miliardy eur (353,6 miliardy Kč). Loni dosáhly 7,1 miliardy.
Ve Francii mají tržby stoupnout z loňských pěti miliard eur na 10,6 miliardy eur. V Německu, kde dominantní diskontní obchody Lidl a Aldi zatím nenabízejí prodej přes internet, se čeká růst na 2,5 miliardy eur z 1,1 miliardy eur. Tržby v Nizozemsku podle IGD stoupnou o jednu miliardu na 1,6 miliardy eur a ve Švýcarsku na 1,1 miliardy eur z loňských asi 0,7 miliardy eur.
Zájem o prodej potravin přes internet mezi obchodníky roste, a to i přesto, že prodej zboží, které rychle podléhá zkáze, je mnohem obtížnější a nákladnější než v případě zboží, které se nekazí.
Dokonce i americký řetězec Amazon, který zatím s prodejem potravin váhal, chce příští rok svou nabídku čerstvého zboží "fresh" rozšířit do 20 městských oblastí. Amazon připustil, že by mohl expandovat i mimo Spojené státy, podle agentury Reuters ale zatím nespecifikoval kam.