SŽDC dokončila úsek koridoru ze Zbiroha do Rokycan za 4,2 mld Kč

24.10.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Kařez (Rokycansko) 24. října (ČTK) - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dokončila modernizaci více než jednadvacetikilometrového úseku ze Zbiroha do Rokycan za 4,2 miliardy korun. Na nové dvojkolejné trati, kde vznikla nová zastávka Kařez, mohou jezdit naklápěcí vlaky až dvojnásobnou rychlostí do 160 kilometrů za hodinu. Na III. tranzitním koridoru z Prahy do Chebu tak zbývá do roku 2020 dostavět úseky z Prahy do Berouna a do roku 2016 budou hotové části z Rokycan do Plzně a průjezd nádražím Plzeň. ČTK to řekl náměstek pro modernizaci Mojmír Nejezchleb.

"Trať Zbiroh - Rokycany má nyní evropské parametry. Je vedená v původní stopě, vybudovaly se jen dvě přeložky (mezi Kařízkem a Mýtem a Holoubkovem a Rokycany). Došlo tu ke zkrácení jízdní doby zhruba ze 14 minut o necelé čtyři minuty," uvedl. Tříletá stavba zahrnovala hlavně úpravy směrových a sklonových poměrů pro zvýšení rychlosti a dále výměnu svršku, který je na betonových pražcích s pružným upevněním a bezstykovou kolejí. Po celém úseku mohou nyní jezdit klasické vlaky rychlostí 120 kilometrů za hodinu a naklápěcí soupravy až 160 km/h, vysvětlil.

SŽDC zrušila stanici Zbiroh, kde zůstala jen dopravna, a nahradila ji novou zastávkou Kařez. V Kařízku upravila rozmístění kolejiště, které umožnilo vybudování ostrovního nástupiště mezi první a druhou kolejí, podobně jako v Holoubkově. Dvě ostrovní nástupiště získalo nádraží v Rokycanech. Na vjezdu Rokycan vznikl nový most přes řeku Klabavku jako součást protipovodňových opatření města.

Stavbu podpořil 77 procenty, téměř třemi miliardami korun, evropský operační program Doprava. "To je velmi slušný podíl, obvykle se pohybujeme do 70 procent," uvedl Nejezchleb. Další peníze dal stát a 18,5 milionu korun město Rokycany na podchody.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK