Americká GM již dříve uvedla, že její prodej v období od ledna do září stoupl téměř o pět procent na 7,25 milionu vozů. Německý konkurent Volkswagen zvýšil prodej rovněž o téměř pět procent na zhruba sedm milionů automobilů.
Toyota automobilku GM v čele světového prodeje automobilů vystřídala v roce 2008. GM byla do té doby světovým lídrem zhruba 70 let. V roce 2011 získal tento americký výrobce prvenství dočasně zpět, protože Toyota se potýkala s negativními důsledky ničivého zemětřesení v Japonsku a rozsáhlého svolávání aut do servisů.
Příští týden zveřejní Toyota výsledky hospodaření za druhé finanční čtvrtletí. Analytici předpokládají, že provozní zisk automobilky se v období od července do září v meziročním srovnání téměř zdvojnásobil na 616,5 miliardy jenů (118 miliard Kč).
V celém finančním roce analytici očekávají rekordní provozní zisk 2,4 bilionu jenů (458 miliard Kč). Výsledky Toyoty podporuje slabá domácí měna, která zvyšuje ziskovost exportu. Firmu nicméně zasáhl útlum poptávky na čínském trhu, kde spor mezi Tokiem a Pekingem ohledně vlastnictví neobydlených ostrovů vyvolal protijaponské nálady.