S přípravnými prácemi by se podle mluvčího SŽDC Jakuba Ptačinského mohlo začít do měsíce. Samotná stavba začne nejdříve na jaře, až to dovolí počasí.
Modernizace úseku je součástí prvního tranzitního železničního koridoru spojujícího Prahu s Německem přes Děčín a s Rakouskem přes Brno a Břeclav. Rekonstrukce kolejiště umožní zvýšení traťové rychlosti na 160 kilometrů v hodině a zvýší kapacitu trati pro kolejovou dopravu. Viamont v tendru zvítězil poté, co konkurenční firma Porr v polovině října stáhla podnět k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ve kterém původně napadala podmínky zadávacího řízení.
Součástí rekonstrukce má být vybudování podchodů v zastávkách Klánovice a Úvaly, obnovena budou nástupiště, modernizováno elektronické zabezpečovací zařízení a v celé trase budou rekonstruovány mosty a propustky. Dokončena by měla být podle předpokladu ministerstva dopravy do konce roku 2015.
Viamont DSP je bývalou dceřinou společností zkrachovalé Viamont a.s., kterou založil pozdější exministr dopravy Aleš Řebíček. V roce 2001 koupily polovinu ve stavební divizi Viamontu Dálniční stavby Praha. Od roku 2010 firmu stoprocentně vlastní rakouská stavební firma Strabag.