Tržby slevových serverů před Vánoci budou o 70 pct vyšší než loni

30.10.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 30. října (ČTK) - Češi letos na slevových serverech utratí v předvánočním období o 70 procent víc peněz než loni, celkem 1,3 miliardy korun. Obrat celého slevového trhu letos bude 3,5 miliardy korun a stoupne tak o čtvrtinu meziročně. Vyplývá to z údajů vyhledávače slev Skrz.cz. Na slevových portálech lidé letos koupí podle odhadu asi desetinu všech dárků.

Poslední čtvrtletí je tradičně nejsilnějším obdobím pro slevové servery. "Jen v prosinci se prodají vouchery v hodnotě kolem půl miliardy korun," uvedl ředitel Skrz.cz Petr Kováčik. Češi podle něj na slevových serverech před Vánoci hledají především inspiraci.

Během předvánočních nákupů budou mít na slevových portálech největší zastoupení zážitkové vouchery, pobyty a zboží, zejména doplňky do domácnosti a móda. "Očekáváme, že se v předvánočním období budou nakupovat jak tradiční věci do domácnosti, tak i oblečení a další dárky jako šperky, hodinky či hračky. Kromě tohoto zboží předpokládáme, že letos budou Češi opět o něco více kupovat pod stromeček poukazy jak na pobyty na horách, tak i na pobyty zaměřené na wellness a relaxaci," dodal spoluzakladatel portálu Vykupto.cz Tomáš Bátrla.

Slevový server Zapakatel.cz očekává o Vánocích tržby okolo 94 milionů korun, tedy zhruba o 15 procent víc než v loni. "Podle našich odhadů nakoupí Češi na slevových serverech 10 až 15 procent všech vánočních dárků," uvedl marketingový ředitel portálu Zapakatel.cz Vladimír Hlaváček.

Proti loňsku se na slevových serverech výrazně zvedl zájem o zboží, dříve jim dominovaly služby jako nabídka restaurací, pobyty či kadeřnické služby. Prudce roste zájem o značkovou módu. Proti loňsku vzrostl podle Skrz.cz zájem o módu o neuvěřitelných 1500 procent a zboží a móda tvoří dohromady již více než 60 procent celkové poptávky. Pobyty se sice podílejí na poptávce z hlediska počtu nabídek jen necelými deseti procenty, na obratu celého trhu mají ale téměř poloviční podíl.

Vánoce jsou pro slevové servery typické tím, že lidé nakupují více voucherů, ale jejich průměrná cena je lehce nižší, než je tomu během roku. Průměrná cena jedné objednávky se v průběhu roku aktuálně pohybuje okolo 800 korun, v předvánočním období je zhruba o 150 korun níže.

Češi letos podle odhadů utratí za nákupy na internetu 58 miliard korun, z toho tři miliardy na slevových serverech. On-line se v Česku prodá šest procent veškerého zboží. Internetoví prodejci tak ukrajují stále větší podíl z maloobchodních tržeb, v kamenných prodejnách se ale stále ještě prodá drtivá většina zboží.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK