Čistý zisk Facebooku dosáhl 425 milionů dolarů (téměř osm miliard Kč) proti ztrátě 59 milionů USD o rok dříve a ve srovnání se ziskem 333 milionů USD ve druhém čtvrtletí letošního roku. Tržby společnosti dosáhly 2,02 miliardy dolarů a z toho už 49 procenty, tedy téměř miliardou dolarů, se na nich podílely pozorně sledované příjmy z reklam na mobilních aplikacích. Oproti výnosům zhruba 150 milionů USD před rokem tak mobilní tržby vzrostly zhruba šestinásobně.
Analytici podle agentury Reuters odhadovali v průměru tržby Facebooku na 1,9 miliardy USD. Akcie firmy po zprávě vzrostly o více než deset procent na nové maximum 54 dolarů.
Akcie Facebooku za poslední tři měsíce vyskočily na zhruba dvojnásobek. Investoři se po počátečním chladném přístupu k firmě stále více přesvědčují, že firmě se na klíčovém trhu reklamy na mobilních zařízeních podařil průlom. Analytici Wall Street předpokládali, že tržby firmy z reklam na mobilních aplikacích se budou ve třetím čtvrtletí pohybovat mezi 760 a 840 miliony dolarů.
Facebook uvedl své akcie na burzu loni v květnu při ceně 38 dolarů za kus. Loni v září se jejich cena kvůli obavám o vyhlídky firmy propadla až na 17,55 dolaru.
Facebook se v posledním roce zaměřuje na zvýšení příjmů z reklamy na mobilních zařízeních, tedy chytrých telefonech a tabletech. Firma v uplynulých měsících představila řadu nových produktů a změn.