"Celá budova byla tmavá a potýkali jsme se s vlhkostí na velké části kupole," uvedla projektová manažerka Grandi Stazioni Kateřina Jakubcová. Do budovy zatékalo několik let a obvodové zdivo, které je metr široké, se dosud nepodařilo zcela vysušit. Po ukončení oprav by budova bývalé odjezdové haly měla vypadat stejně jako v době jejího vzniku mezi roky 1901 až 1909 s výjimkou proraženého otvoru v podlaze, kterým je kupole budovy viditelná při průchodu k vlakům ze současné odbavovací haly.
O budoucím nájemci prostoru nyní Grandi Stazioni jedná se třemi vážnými zájemci, uvedl Hamšík. Konkrétní jména firem do podpisu smlouvy zveřejňovat nechce. Společnost preferuje takového partnera, jehož projekt by odpovídal nabízenému prostoru. Musí ale zvolit i řešení, které v dohledné době umožní návratnost investic do rekonstrukce. Podmínkou je to, aby prostor nadále sloužil jako restaurační zařízení, doplnil.
Hlavní nádraží v Praze patří k nejvýznamnějším secesním památkám v Česku, je národní kulturní památkou. Kavárna byla původně odjezdová hala, později sloužila jako místo k posezení při čekání na vlak. Je charakteristická vysokou kupolí, jejíž stěny zdobí secesní motivy a sochy připomínající česká města, do nichž v době vzniku nádraží vedla dráha z Prahy. Interiéry vyzdobili sochaři Stanislav Sucharda a Ladislav Šaloun, autorem celé historické budovy je architekt Josef Fanta.
Italská společnost Grandi Stazioni prostory hlavního nádraží opravuje od prosince 2006. V odbavovací hale vystavěla nové odbavovací centrum, eskalátory, výtahy a řadu obchodů. Výměnou za rekonstrukci hlavního nádraží získala od Českých drah možnost budovu nádraží komerčně využívat po dobu 30 let. Ve výběrovém řízení na obnovu nádraží zvítězila v roce 2002. Rekonstrukce odbavovací haly měla podle společnosti vyjít na 1,15 miliardy korun, práce na Fantově kavárně si dosud vyžádaly desítky milionů korun, dodal Hamšík.