Podle vyjádření Globusu lidé vnímají téma odpovědného přístupu k životnímu prostředí čím dál více a postupně mění své nákupní zvyky. Roste tak počet těch, kteří volí alternativní tašky pro opakované použití, nosí si vlastní tašky nebo se alespoň více zamýšlejí, zda si jednorázové tašky u pokladny opravdu vezmou.
"Proto jsme se rozhodli v příštím roce tyto tašky zpoplatnit. Zákazníci za tašku zaplatí jednu korunu a výtěžek z prodeje bude použit na dobročinné účely. Větší důraz na ekologii a šetrný přístup k životnímu prostředí je součástí měnícího se životního stylu a my věříme, že naši zákazníci tuto změnu pochopí," uvedla Hobíková.
Obchodní řetězec Tesco přestal dávat svým zákazníkům zdarma malé igelitové tašky v roce 2011 a zpoplatnil je jednou korunou. Hypermarkety Albert se ke stejnému kroku odhodlaly v roce 2009. Již v prvním roce po zpoplatnění jejich spotřeba klesla o polovinu, což přineslo roční úsporu zhruba 30 milionů plastových tašek.
"V našich hypermarketech ročně zákazníkům rozdáme něco málo přes 40 milionů plastových tašek. I ze zkušeností ostatních řetězců očekáváme, že po jejich zpoplatnění jejich spotřeba výrazně klesne," dodala Hobíková. Podle Globusu obsahují tyto tašky velmi malé množství aditiv, která podporují jejich rozklad. Po třech letech tak z nich zůstane jen voda, oxid uhličitý a biomasa, a nezatěžují tak životní prostředí. Tašky jsou také recyklovatelné.