Cienciala: Jihokorejci nabídky na stavbu továrny znovu posoudí

04.11.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Karviná 4. listopadu (ČTK) - Jihokorejská firma, která chce v Evropě postavit továrnu na výrobu automobilových pneumatik, už zřejmě byla rozhodnuta investovat jinde než v Česku. Ministr průmyslu a obchodu v demisi Jiří Cienciala dnes novinářům řekl, že se firma rozhodla nabídky ještě jednou posoudit. Podle dostupných informací jde o firmu Nexen.

"Nám se podařilo během našeho pobytu v Koreji změnit rozhodnutí firmy v tom smyslu, že firma prozkoumá ještě jednou všechny potenciální možnosti ve střední Evropě," řekl Cienciala.

Zveřejňování identity potenciálního investora může podle ministra investici uškodit. Že by strategickým investorem mohl být výrobce pneumatik z Jižní Koreje, prozradil před měsícem při návštěvě Moravskoslezského kraje prezident Miloš Zeman. Ostravský primátor Petr Kajnar (ČSSD) pak minulý týden řekl, že jde o společnost Nexen. Cienciala dnes řekl, že ho takové zveřejnění jména šíleným způsobem mrzí.

Investor by svůj závod mohl postavit v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku nedaleko Ostravy. Ostravští zastupitelé minulý týden schválili investiční pobídku, díky ní by investor mohl získat pozemky za výhodnou cenu 150 korun za metr čtvereční. Výše investice by byla přibližně deset miliard korun. Společnost by zpočátku zaměstnala zhruba 900 lidí, výhledově by to mohly být až 3000.

"Velmi pravděpodobně jsme jeden z vážných uchazečů o umístění této firmy," řekl zastupitelům Kajnar. Podle něj se firma zajímala o možnost umístit závod i v Polsku, Maďarsku nebo na Slovensku, případně v průmyslové zóně Triangle v severních Čechách.

Pneumatiky Nexen jako originální komponenty využívají mimo jiné korejské automobilky Hyundai a Kia. Hyundai má svůj závod v Moravskoslezském kraji nedaleko Mošnova, v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia zase působí v blízké Žilině na Slovensku.

Firma Nexen má více než šedesátiletou tradici výroby pneumatik. V poslední době se snaží expandovat a zařadit mezi hlavní světové výrobce. Má továrnu v Jižní Koreji a nově také v Číně.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK