Kvůli záměně jednotlivých druhů oceli zaplatí ŘSD za údržbu mostní konstrukce více, než kdyby byl postavený z klasické oceli opatřené nátěrem proti rzi, které ŘSD požadovalo, uvedla ve stížnosti ředitelka Úseku kontroly kvality staveb na ŘSD Miloslava Pošvářová. Policie podle ní škodu vzniklou ŘSD nesprávně vyhodnotila, když pouze srovnala nákupní ceny běžné oceli a použité patinující oceli.
Zároveň si ŘSD stejně jako v předchozím případě stěžuje, že policejní orgány vycházely pouze z informací od zaměstnanců stavební firmy a správce stavby, zatímco lidé z ředitelství silnic nebyli téměř vyslechnuti. Podle ŘSD se totiž vyslechnuté osoby ze stavební firmy Eurovia i od dozoru mohly na činnosti, kterou ŘSD považuje za trestnou, vzájemně domluvit.
Spor o vady na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice v Ostravě vypukl v roce 2011, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Podle ŘSD zhotovitel, společnost Eurovia, nedodržel domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Firma Eurovia to odmítá. Nejnověji měly kontrolní vrty, které nechalo ŘSD provést, odhalit skutečnost, že na části dálnice D47 chybí pod asfaltovým povrchem mechanicky zpevněné kamenivo a štěrkodrť, které jsou nezbytné pro stabilitu celé stavby.