"Cena jízdného se neváže jenom na cenu pohonných hmot. Naše možnosti určuje zákon a ve finále cena jízdného záleží na tom, kdo si dopravu objednává," řekl ČTK Jakub Vyvial, ředitel osobní dopravy společnosti ČSAD, do které patří ČSAD Havířov, Karviná a Frýdek-Místek. Nepředpokládá zároveň, že by cena nafty měla dlouhodobě výrazně vzrůst.
Podle ředitele Dopravního podniku Hradce Králové Miloslava Kulicha se cena nafty zvýší maximálně o desetihaléře na litru, což je cenový výkyv, na který jsou dopravci zvyklí. Protože ceny paliv v poslední době spíše klesaly, v případě nynějšího zdražení by měly ceny jízdného na komerčních linkách zůstat na nynější úrovni alespoň do konce roku, dodal za společnost BusLine její ředitel Tomáš Roubiček.
O možném zdražování opatrně hovoří zástupci společnosti Eurolines zaměřené na mezinárodní dopravu. "Čekáme, co to udělá s trhem, jak budou reagovat ostatní společnosti. Jsme na velice konkurenčním trhu a sami cenu zvednout nemůžeme, protože by se to okamžitě projevilo na odlivu cestujících," uvedla mluvčí společnosti Pavla Lauermannová.
Kurz koruny k euru poklesl proti středě o zhruba korunu a dvacet haléřů a přiblížil se 27korunové hranici, kterou si stanovila Česká národní banka jako ideální a který chce prostřednictvím dalších intervencí udržovat. Podle jednatele dopravní společnosti DOPAZ z Blanenska Františka Zunky představuje krok České národní banky pro dopravce podpásovku. Dražší bude nejen nafta, ale také pneumatiky či náhradní díly. Zdražení navíc přišlo ve chvíli, kdy jsou uzavřené smlouvy na příští rok, dodal.