"Očekávali jsme o něco lepší výsledek. Důvodem zhoršení hospodářských ukazatelů je podle nás přetrvávající nelehká situace na nápojářském trhu. Každopádně, výsledek jsme se v uplynulém období snažili úspěšně vylepšovat intenzivnějším prodejem a logistickými i administrativními úsporami," uvedl šéf Kofoly Jannis Samaras. Velkým letošním úspěchem je podle něj fakt, že v Česku i na Slovensku klesá Kofola mírněji než celý trh a že se skupina stala v segmentu gastro na Slovensku číslem jedna.
Mateřská společnost skupiny Kofola S. A. v říjnu dokončila svoji první emisi dluhopisů na českém kapitálovém trhu v celkové hodnotě 330 milionů korun. Kromě toho uskutečňuje řadu inovací. Těmi nejzásadnějšími jsou lahvičky s čerstvou zeleninovou šťávou Ugo ošetřené takzvanou paskalizací, jež je udrží čerstvé čtyři týdny při uchování všech živin, a hřejivé nápoje Natelo, které mají teplotu lidského těla.
Skupina Kofola zaměstnává přes 2200 lidí, v Česku jich je kolem 700. Zaměstnanci pracují v sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola. Letos v únoru se Kofola stala výhradním distributorem značek Evian a Badoit a v říjnu oficiálním distributorem tradiční minerální vody z léčivého zdroje Vincentka pro tuzemské maloobchody a gastronomii.
Hospodářské ukazatele skupiny Kofola po 3. čtvrtletí 2013 (v tisících Kč):
1. 1. 2013 - 30. 9. 2013 1. 1. 2012 - 30. 9. 2012 Změna 2013/2012 Změna 2013/2012 (%) Prodej výrobků 4,741.707 4,840.256 -98.549 -2 Marže 1,520.366 1,697.683 -177.317 -10,4 Provozní zisk (EBIT) 298.628 344.537 -45.909 -13,3 EBITDA 623.561 677.933 -54.372 -8 Čistý zisk 157.567 222.963 -65.396 -29,3
Pozn.: všechny hodnoty jsou přepočteny z polského zlotého průměrným kurzem za období 1. 1. 2013 až 30. 9. 2013 (1 CZK = 0,164 PLN)
Zdroj: Kofola