Ředitel letiště Pavel Schneider řekl, že díky nové technice na zimní údržbu dráhy jsou schopni v zimě i při těžkých podmínkách udržet letiště v provozu 24 hodin denně. "Měli jsme některé pluhy a kartáče, které byly ještě z roku 1968, čili to si dovedete spočítat, jak to byly staré mašiny. Opravdu jsme se v případě těžkých klimatických podmínek v zimě třepali, jestli vůbec ty mašiny vydrží a budeme schopni to letiště udržet v provozu," řekl Schneider. Staré stroje podle něj dosud vydržely v provozu jen díky šikovnosti zaměstnanců a často se hned po akci musely znovu opravovat.
Další nové stroje slouží k tažení nebo tlačení všechny typů letadel. "Už jsme tu díky této technice měli cargo Jumbo, čili 747 Boeing, který jsme byli schopni naložit. Také jsme záložní letiště, jediné v České republice, pro nový aerobus, který dostaly České aerolinie od Korejců," řekl Schneider.
Na letišti jsou nové bezpečnostní rámy nebo rentgeny na kontrolu zavazadel, nové schody přinesou větší pohodlí cestujícím při vystupování či nastupování do letadel. "Rychlejší bude odbavení pro cestující i pro posádky letadel. Jsme schopni mnohem dříve připravit letadlo zpátky k odletu," řekl Schneider.
Projekt Stroje a zařízení II byl třetím z projektů letiště zaměřených zejména na obnovu zastaralé a kapacitně nevyhovující techniky. Výsledné náklady 338,8 milionu korun jsou o 45 milionů nižší než byly původní odhady, 70 procenty je zaplatí evropské dotace.
Ředitelka Úřadu Regionální rady Moravskoslezsko, která v kraji rozděluje evropské peníze, Kateřina Dostálová řekla, že od roku 2007 rada na investice na letišti přispěla půl miliardou korun.
Vlastimil Vyplel jpt