Práce ve úseku Šternov - Psáře lze dělat tak, aby zůstala zachována šířka pro zimní údržbu, připustilo ministerstvo dopravy. Pokud silniční úřad pokračování prací povolí, bude ministerstvo trvat na nahrazení současných dopravních značek opatřením vhodnějším pro zimní období, jako jsou například betonová svodidla a stabilní značení, které vydrží nápor sněhu.
Podle mluvčí Eurovie Petry Kučerové žádá firma o prodloužení termínu kvůli vícepracím, které vznikly důsledkem posunuté kanalizace ve středním dělícím pásu. Kromě používané kanalizace ve výkopu stavebníci objevili původní potrubí, které bylo nutné odstranit. Stavební jáma je tak zhruba o polovinu větší, než se předpokládalo. Při odkrývání potrubí bylo navíc nutné rozkopat odvodňovací žlábek, který je nyní na zimu potřeba obnovit, uvedla důvody žádosti firma.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava D1 mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.