V Itálii se v říjnu prodej aut snížil o 5,6 procenta. V dalších velkých zemích však prodej rostl. V Německu, které je největším automobilovým trhem v regionu, se počet registrací zvýšil o 2,3 procenta. Nejvyšší byl růst ve Španělsku, kde činil 34,4 procenta.
Za leden až říjen bylo v EU registrování více než deset milionů nových aut. To je o 3,1 procenta méně, než ve stejném období loni. Z velkých trhů však rostl prodej pouze v Británii, o více než desetinu, a ve Španělsku, kde byl vyšší o 1,1 procenta. V Německu prodej klesl o 5,2 procenta.
Z velkých automobilek se prodej Toyoty zvýšil o 17 procent a Renaultu o 14,8 procenta. Největší evropské automobilce Volkswagen, která má na trhu EU více než čtvrtinový podíl, stoupl prodej o 5,8 procenta, z toho prodej české Škoda Auto vzrostl o 23,7 procenta. Pokles prodeje nadále trápí italský Fiat a francouzskou PSA Peugeot Citroën.
Navzdory známkám oživování poptávky je celý evropský automobilový trh na nejlepší cestě vykázat v letošním roce již šestým rokem celoroční pokles prodeje. Prodej aut v Evropě je nyní nejnižší za dvě desetiletí, napsala agentura Reuters.