Celková hodnota dodávky nově vyvinutých lokomotiv byla zhruba 2,6 miliardy korun, ale ČD kvůli zpoždění požadovaly smluvní penále kolem 700 milionů a Škodě strhly z plateb dalších 200 milionů. Spor poté zamířil k arbitráži. Nový generální ředitel drah Zelený ale zaujal smířlivější postoj. "Nevím, proč bychom měli vést spory s naším významným dodavatelem, české firmy bychom naopak měli podporovat," řekl E15. Mluvčí drah Radek Joklík sdělil MfD, že by ČD rády urovnaly vztahy se Škodou do konce roku.
Smír navrhuje i generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard. "Ta situace není příjemná, předpokládám, že vše skončí kompromisním řešením," uvedl v E15. Podle MfD tak sice v praxi stále běží arbitráž, ale když se obě strany dohodnou samy, tak nebudou mít arbitrážní soudci, co řešit. E15 píše, že v úvahu pravděpodobně připadá proplacení výše zmíněných 200 milionů a snížení penále. Škoda totiž tvrdí, že čtyřleté zpoždění dodávky zavinila vyšší moc v podobě zavedení nových norem pro evropskou železniční dopravu.