Podle analytika IDC Petra Švagrovského stojí za poklesem trhu zejména výpadek v oblasti notebooků, kdy se přestaly prodávat mini notebooky a také příklon lidí k mobilním tabletům. "Nový operační systém neměl bezprostřední odezvu. Šlo o velké změny Windows, které nebyly příliš komunikovány a jednak uživatelé čekali na verzi 8.1," podotkl s tím, že prodejům nepřál ani vývoj ekonomiky, který byl horší, než se čekalo.
Lenovo bylo jediným výrobcem z první pětky, který zvyšoval prodej ve všech třech čtvrtletích. Celkem letos prodalo téměř 149.000 počítačů, což představuje meziroční nárůst o třetinu. Následují HP a Acer.
Své silné postavení potvrdilo Lenovo především v segmentu přenosných počítačů, kde získalo téměř třetinu trhu. "V meziročním srovnání vzrostlo v této kategorii o 31,8 procenta a je také jediným dodavatelem z první trojky, který vykázal růst. S úspěchem se setkaly jak notebooky pro firemní využití, tak spotřebitelské," uvedl generální ředitel Petr Toman.