"Rusko je pro koncern Volkswagen v Evropě strategickým růstovým trhem číslo jedna," řekl Winterkorn v továrně Volkswagenu v ruské Kaluze, kam zavítal spolu s premiérem Dolního Saska Stephanem Weilem. Dolní Sasko vlastní v automobilce více než 20 procent, což mu zaručuje právo veta při důležitých rozhodnutích.
Koncern již v Rusku od roku 2006 investoval 1,3 miliardy eur. Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát rovněž největším výrobcem automobilů na světě.
Celkový prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů v Rusku se od ledna do října podle podnikatelského svazu AEB meziročně snížil o sedm procent na 2,28 milionu vozů. Experti ale navzdory nynějšímu útlumu poptávky předpokládají, že Rusko ještě během tohoto desetiletí vystřídá Německo na pozici největšího automobilového trhu v Evropě.
V Rusku proto silně investují západní automobilky, které chtějí využít růstového potenciálu tamního trhu. Mladoboleslavská Škoda Auto v červnu zahájila výrobu nové generace modelu Škoda Octavia v ruském Nižním Novgorodu.