Index, který předpovídá spotřebitelskou náladu na příští měsíc, vzrostl na 7,4 bodu ze 7,1 bodu v listopadu. Prosincový údaj je nejvyšší od srpna 2007. Zároveň je vyšší než medián odhadů v průzkumu agentury Reuters, který činil 7,1 bodu. Listopadový údaj GfK upravil směrem vzhůru - původní hodnota indexu byla o 0,1 bodu nižší.
"Vyhlídky na rychlejší oživení německé ekonomiky i snížení úrokové sazby (Evropské centrální banky) jsou pro náladu spotřebitelů ke konci roku další hnací silou," poznamenal Rolf Bürkl z GfK.
Pracovní trh v Německu zůstává stabilní, zatímco spoření kvůli nižším úrokových sazbám ztrácí na přitažlivosti. Němci, tradičně považovaní za velké střádaly, jsou tak ochotnější utrácet.
Ochota nakupovat se v listopadu podle GfK opět zvýšila a dostala se na nejvyšší úroveň za sedm let. Související index vzrostl na 45,7 bodu ze 44,4 bodu v říjnu. Dílčí index, který sleduje očekávání vývoje příjmů, také poskočil vzhůru a dostal se na 45,2 bodu. Na vyšší hodnotu se dostal před více než 12 lety, v březnu 2001, kdy byl ještě o 0,5 bodu vyšší.
Růst hrubého domácího produktu Německa ve třetím čtvrtletí zpomalil zahraniční obchod. Tempo růstu se snížilo na 0,3 procenta z 0,7 procenta ve druhém čtvrtletí. Údaje minulý týden ukázaly, že ekonomiku podporuje právě spotřeba státu a domácností a rovněž investice.