"Je to ten úsek který kvůli průtahům a odvoláním v soutěži místo v březnu byl zahájen až 20. května," uvedl Žák. Prodloužení uzavírky, o které žádala stavební společnost Eurovia CS, má podle ministra podmínku v tom, že nesmí komplikovat zimní údržbu a v případě mimořádné události musí stavební firma zatarasený pruh vyklidit, aby bylo možné jím v případě potřeby vést dopravu.
Důvodem povolení dalších prací je podle Žáka úspora v řádu desítek milionů korun, které by si vyžádala provizorní sanace staveniště a jeho opětovné otevření na jaře.
Firma o prodloužení termínu žádala kvůli nečekaným vícepracím, které vznikly důsledkem posunuté kanalizace ve středním dělícím pásu. Kromě používané kanalizace ve výkopu dělníci objevili původní potrubí, které bylo nutné odstranit. Stavební jáma je tak zhruba o polovinu větší, než se předpokládalo. Při odkrývání potrubí bylo navíc nutné rozkopat odvodňovací žlábek, který je nyní na zimu potřeba obnovit.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava D1 mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.