"Tato akvizice má strategický charakter. Na současné zakázky Lokelu nebude mít transakce žádný vliv," uvedl Ingnačák. Podle něj byl Lokel vždy spolehlivým partnerem dceřiné společnosti Pars nova. "Léta už sledujeme její aktivity a díky této akvizici chceme využít potenciál, který vidíme především v její vývojové a výrobní oblasti," uvedl. Dlouhodobě spolupracují například na projektech motorových jednotek Regionova, motorových vozů řady 854 a řídících vozů řady 954.
Výrobky Lokelu jezdí v ČR, na Slovensku, v Polsku, Litvě, Bělorusku, Ukrajině, Itálii, nebo Kazachstánu. "Firma už dosáhla mnoha úspěchů, ale dnes je v situaci, kdy se bez silného partnera nemůže v oboru dále rozvíjet. Škodu Transportation vnímám jako velkého a stabilního partnera, který do svých dceřiných firem investuje, a tím pomáhá k jejich dalšímu rozvoji," řekl ředitel Lokelu Josef Račický.
Lokel, založený v roce 1994, se specializuje na řízení motorových lokomotiv, vozů a jednotek, i na kompletní řídící systém elektrických jednotek. Vyvíjí, vyrábí a dodává elektronické přístroje a zařízení pro regulaci agregátů, měření a záznam údajů, řízení hnacích vozidel a komunikační systémy. Disponuje hlavně vlastním know-how a projekčním, vývojovým, výrobním a servisním zázemím.
Skupina Škoda Transportation, do níž patří například plzeňské firmy Škoda Transportation, Škoda Electric a MOVO, ostravská Škoda Vagonka, Pars nova Šumperk, měla loni čistý zisk tři miliardy korun při tržbách 15,3 miliardy. Obě kategorie meziročně klesly o 400 milionů korun.