S výjimkou opravy šestipruhového úseku D1 u Prahy jde o stavby, které jsou připravené a vysoutěžené. Zahájení prací tak podle Hořeního čeká na začátek nové stavební sezóny, právě s výjimkou uvedeného úseku, pro který chce ŘSD vypsat tendr na zhotovitele ještě během zimy.
Opravy šestipruhového úseku mezi prvním a devátým kilometrem D1 jsou největším zásahem do provozu, který řidiče v příštím roce čeká. "Výhoda pro řidiče na tomto úseku je ta, že celý jde objet po pražském okruhu a Strakonické silnici," uvedl Hoření. Společně s plánovanými opravami D1 u Brna může na této nejstarší dálnici být ve stejnou dobu celkem devět velkých uzavírek.
Se zahájením prací na třech nových modernizovaných úsecích (Hvězdonice - Ostředek, Měřín - Velké Meziříčí, Ostrovačice - Kývalka) nebude ŘSD čekat na dokončení staveb, které byly zahájeny v letošním roce, uvedl ředitel úseku výstavby Jiří Mayer. Tři z těchto staveb by měly být dokončené do příštího září, předpokládá ŘSD s tím, že ale úsek mezi Lhotkou a Velkou Bíteší je ve skluzu a není jisté, zda se jej během příštího roku podaří dokončit.
Celkem ŘSD napřesrok plánuje opravit přes 50 kilometrů dálnic, což odpovídá rozsahu oprav v letošním roce, uvedl generální ředitel ŘSD Pavel Kočica. Do oprav dálnic a rychlostních silnic dlouhodobě směřuje zhruba miliarda korun za rok.
cfr mal