Již v říjnu vydal antimonopolní úřad předběžné opatření, aby měl čas případ prošetřit. Záležitostí se zabýval kvůli stížnosti neúspěšných zájemců o zakázku sdružení firem Eurovia a Strabag. "Posouzení nabídkových cen ve vztahu k předmětu zakázky nebylo provedeno transparentním způsobem. Tento postup mohl v obou případech ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky," uvedl Rafaj. Rozhodnutí úřadu se týká úseků Veselí nad Lužnicí - Bošilec a Borek - Úsilné.
Stěžovatelé namítali, že vítězná Skanska v tendrech nabídla podezřele nízké ceny, které nemohou pokrýt skutečné náklady stavby. To ale hodnotící komise v jednom případě popřela a v druhém stížnost stavebních firem vůbec neposuzovala, protože ji stěžovatelé nestihli doručit v zákonné lhůtě.
Skanska v obou tendrech zvítězila s podobnou cenou zhruba 600 milionů korun, což v úseku Borek - Úsilné odpovídalo 46 procentům ceny projektu a v případě úseku mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem 43 procentům původně předpokládané ceny. V prvním případě rozdíl mezi nabídkou Skansky a konsorcia tvořeného společnostmi Eurovia a Strabag činil 120 milionů Kč.
Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. Nyní je v provozu dvaačtyřicetikilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na stavbu jsou zhruba 80 miliard korun.