V materiálu je uvedeno, že poslední práce na technologické části stavby budou dokončeny v listopadu 2014. "Předpoklad uvedení do zkušebního provozu: přelom 2014/2015," píše se v materiálu. Podle původního plánu mělo metro v prodlouženém úseku jezdit již poslední tři měsíce příštího roku. Příčina zpoždění v materiálu uvedena není.
Radní pro dopravu Jiří Pařízek v minulém týdnu ČTK řekl, že město chce po dopravním podniku zpracovat analýzu, v které bude uvedeno, zda se a z jakého důvodu zprovoznění metra zpozdí a případně kdo za to nese vinu.
Dosud za zhruba šestikilometrový úsek město podle materiálu obdrželo a odsouhlasilo faktury za zhruba 10,47 miliardy korun, z toho za stavební část to je 9,27 miliardy korun. Celkové náklady budou 22,5 miliardy.
Dělníci v současné době v rámci stavby například v úseku mezi Dejvickou a Bořislavkou armují stěny nebo budují odvětrávací komín a "probíhá příprava na betonáž přechodu mezi hloubenou a raženou částí". Ve stanicích Nádraží Veleslavín a Petřiny zase betonují podlahy a dělají omítky a štuky.
Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Doba jízdy z Motola na Můstek bude 15 minut.