Spojení American Airlines a US Airways je vyvrcholením vlny fúzí a akvizic, z níž vzešly čtyři společnosti, které ovládají přes 80 procent amerického trhu letecké dopravy. Společnosti American Airlines Group, Delta Air Lines, United Airlines a Southwest Airlines jsou také s velkým náskokem největšími přepravci na světě.
Společnost AMR, která je mateřskou firmou American Airlines, dnes díky fúzi definitivně vystoupila z režimu soudní ochrany před věřiteli, do nějž vstoupila v listopadu 2011. Prosazení plánu je velkým vítězstvím pro šéfa US Airways Douga Parkera a jeho výkonný tým. Parker přesvědčil věřitele American Airlines, že fúze pro ně bude výhodnější než zachování samostatné firmy.
Parker, který se stal šéfem spojené skupiny, dnes zahájil zazvoněním na zvonec obchodování na trhu Nasdaq, kde se budou akcie jeho firmy obchodovat pod symbolem AAL. Akcie podniku se v první hodině obchodování pohybovaly bez větší změny kolem emisní ceny 24,685 dolaru.
Obě aerolinky představily dohodu o fúzi v polovině února a původně předpokládaly, že celý proces završí již v září. Proti spojení podniků se však v srpnu postavilo americké ministerstvo spravedlnosti a některé americké státy kvůli obavám, že fúze bude mít negativní dopady na hospodářskou soutěž v odvětví a povede k nárůstu cen letenek.
Minulý měsíc aerolinky uzavřely s vládou dohodu, podle níž se spojená společnost zbaví některých odletových stání na velkých amerických letištích. Na poslední chvíli se spojení podniků pokusila zablokovat skupina spotřebitelů a cestovních kanceláří, jejich žádost o zastavení fúze však americké soudy minulý týden zamítly.