"Toto považuji za velmi cennou část dohody, protože nejsme schopni přesně definovat, o kolik by se ta záruka měla prodloužit," uvedl Žák. Bobtnání by mohlo trvat pět let, což je střední hodnota odborného odhadu, v extrémním případě se ale může dálnice vlnit ještě dalších deset let. Opravy se ale podle tohoto návrhu mají dělat tak dlouho, dokud dálnice nebude v normě.
Po dnešním setkání mají podle Žáka pokračovat jednání zástupců Eurovie a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), na kterých se doladí technické podrobnosti. Teprve poté bude návrh možné převést do právní podoby a uzavřít jej jako dohodu mezi stavební firmou a ŘSD, dodal ministr a zopakoval, že pozice ministerstva dopravy tak zůstane v úrovni zprostředkovatele případné dohody.
Zvlnění části povrchu dálnice D47 se objevilo krátce po uvedení dálnice do provozu v roce 2008. Podle ŘSD Eurovia nedodržela domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to odmítla. Koncem října se mezi firmou a ministerstvem dopravy rozhořel nový spor o údajně chybějící štěrkové drťi na části dálnice. Tuto vadu měly prokázat, nebo vyvrátit nové kopané sondy. Dosud se však s nimi nezačalo.