Server listu Financial Times ve středu informoval, že automobilka PSA se již s firmou Dongfeng Motor dohodla na hlavních podmínkách nového partnerství, díky němuž získá rozsáhlou kapitálovou injekci výměnou za sdílení technologií.
Podle zdroje agentury Reuters již správní rada PSA v zásadě schválila zvýšení kapitálu o 3,5 miliardy eur (96 miliard Kč), na kterém by se kromě firmy Dongfeng měla podílet i francouzská vláda. Ve finále by prý vláda i Dongfeng měly v PSA každý po 20 procentech akcií.
Společnost PSA dnes upozornila, že její americký partner General Motors je připraven příchod nového investora podpořit. GM nyní podle agentury DPA vlastní v automobilce PSA sedmiprocentní podíl.
PSA patří mezi podniky, na které měl největší dopad kolaps evropského automobilového trhu. Automobilka dnes navíc upozornila, že její letošní hospodaření ovlivní odpisy v objemu 1,1 miliardy eur, které jsou důsledkem slabších prodejních vyhlídek a nepříznivého vývoje devizových kurzů v Rusku a Latinské Americe.
Firma také snížila odhad plánovaných úspor plynoucích ze společných programů s GM do roku 2018 o 40 procent na 600 milionů dolarů (12 miliard Kč) pro každého z partnerů.
Celosvětový prodej automobilky PSA se loni kvůli slabé poptávce v Evropě propadl o 16,5 procenta na 2,97 milionu vozů. Firma tak za loňský rok vykázala rekordní ztrátu pět miliard eur.
PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě. V České republice má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.