Přijetí úvěrového rámce schválilo v prosinci 2011 zastupitelstvo hlavního města. "Parametry úvěrové smlouvy jsou prakticky identické jako v předchozí úvěrové smlouvě," uvedl náměstek primátora Jiří Vávra (TOP 09). "Podmínky jsou velmi výhodné," doplnil.
Dnešní krok zastupitelstva podle Vávry Prahu nezavazuje k tomu, že musí 2,5 miliardy z úvěru nutně vyčerpat. Samotné použití peněz by v budoucnu museli opět schválit radní i zastupitelé. Je ale velmi pravděpodobné, že Praha celou částku na dostavbu metra použije.
Náklady na prodloužení trasy metra A do Motola se odhadují na 22,5 miliardy korun. Dopravní podnik ale neobdrží celou evropskou dotaci, kterou mohl na výstavbu získat. Ministerstvo dopravy mu přidělilo 7,4 miliardy korun, zbytek peněz bude muset Praha zaplatit z rozpočtu.
Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Dokončení stavby se podle posledních informací zpozdí. Přesune se z podzimu příštího roku na začátek roku 2015.