Výstavba nového dopravního terminálu byla společným projektem Havířova a Českých drah. ČD podle ASORKD počítají s tím, že městu uhradí vynaložené náklady spojené s projektovou dokumentací. Havířov v minulosti již avizoval, že bude žádat úhradu nákladů ve výši 3,5 milionu korun, uvedla asociace. Havířov se také obává toho, že přijde o evropskou dotaci 85 milionů korun schválenou právě na výstavbu dopravního terminálu.
Návrh skupiny architektů, aby se havířovské nádraží stalo kulturní památkou, v červnu ministerstvo kultury zamítlo. Budova se tak měla na podzim začít bourat. Zachování původní nádražní haly ale prosazoval i ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák.
"Rádi bychom, aby byla budova zrekonstruována. Návrhy na její budoucí využití chceme veřejnosti i Českým drahám představit v únoru. Znovu se pokusíme navázat komunikaci s městem, jeho role je do budoucna důležitá. Je nutná realizace dopravního terminálu, a to by mohlo být jedním z prvních společných témat diskuse. Je třeba se připravit na další dotační období," uvedla dnes předsedkyně sdružení Důl architektury Lucie Chytilová.
Podle plánů, které předloni v červnu schválili městští zastupitelé, měla stavba nového terminálu začít letos a hotová měla být příští rok. Terminál měl spojit vlakovou, autobusovou a osobní dopravu. Celkové náklady na jeho výstavbu se měly pohybovat kolem 200 milionů korun.