K naplnění kontraktu přistoupila ZSSK poté, co Evropská komise schválila Slovensku nový projekt modernizace příměstské vlakové a regionální dopravy v celkové hodnotě 170 milionů eur. Nákup vlaků bude ZSSK z větší části financovat z evropských fondů. "K uplatnění opce došlo vzhledem ke krátkým termínům dodání vlaků. První vozy mají být dodány na podzim 2014, poslední v říjnu 2015," sdělila ČTK mluvčí ZSSK Jana Morháčová.
Konstrukční řešení souprav pro ZSSK vychází z řady elektrických jednotek 471 CityElefant, které jezdí v České republice. Smlouvu na koupi jedné jednotky řady 671 s opcí na dalších osm souprav v celkové hodnotě 86,58 milionu eur uzavřel slovenský dopravce s ostravskou firmou v květnu.
Škoda Vagonka v uplynulých letech dodala na Slovensko 20 elektrických vlakových jednotek. Tyto dodávky spolu s novým kontraktem jsou součástí ukončeného a probíhajícího projektu ZSSK na obnovu vlaků, které zahrnují nákup 61 souprav. Vedle Škody Vagonka se na dodávkách pro ZSSK podílí slovenská společnost ŽOS Vrútky se soupravami s naftovými motory.
Slovenské ministerstvo dopravy uvedlo, že díky evropským fondům se zemi podaří vyměnit více než polovinu příměstských a regionálních vlaků. Další projekt na nákup souprav plánuje Slovensko připravit po roce 2014, tedy v příštím sedmiletém rozpočtovém období EU.
Společnost ZSSK po letech omezování spojů zejména na regionálních tratích naopak v novém jízdním řádu, který začne platit v neděli, vlakovou dopravu posílí.
Škoda Vagonka patří do skupiny Škoda Transportation, které loni klesl čistý zisk o 400 milionů korun na tři miliardy Kč. O stejnou částku se snížily i tržby, které činily 15,3 miliardy Kč. Skupina letos na Slovensku uspěla i v tendrech na dodávku tramvají a trolejbusů pro dopravní podnik hlavního města Bratislavy.