"Je jasné, že právní názor Prahy a společnosti ČKD je shodný, smlouva je tak s platná se skutečností hraničící s jistotou," řekla ČTK Králová.
Obě analýzy se zatím zabývaly takzvaným tělem smlouvy, obě smluvní strany si nechají ještě vypracovat analýzy dodatků smlouvy. Ty by měly být hotovy podle Králové do konce tohoto týdne.
Naopak stavební část výstavby tunelu je od začátku prosince zastavena. S firmou Metrostav se totiž, na rozdíl od ČKD, Praha nedohodla, ten tak stavební práce zastavil a celý spor předal k rozhodčímu soudu. Po Praze chce zaplatit dluh více než 2,1 miliardy. Rovněž Praha se obrátila na soud, chce zase zjistit, zda jsou platné smlouvy mezi Prahou a Metrostavem.
Zhruba šestikilometrový tunel Blanka měl být původně zprovozněn v roce 2011, termín se ale odsunul na jaro 2014. Cena stavebních prací i technologie měla stát zhruba 26 miliard korun, nyní se ale hovoří o více než desetimiliardovém nárůstu.