Komplexní rekonstrukce by měla začít příští rok a potrvá přibližně dva roky. "Především v hlavních kolejích těšínského nádraží se uskuteční celková rekonstrukce železničního svršku a spodku. Opraví se také podchod pro cestující, do kterého bude zajištěn bezbariérový přístup výtahy," uvedl Tesař.
Renovováno bude také trakční vedení a počítá se s přeložkami a úpravami kabelových vedení a osvětlení. Přibude i elektrický ohřev výhybek, který by měl umožnit bezproblémový zimní provoz.
"Moderní zabezpečovací zařízení získá nejen důležitý železniční uzel, ale také navazující traťové úseky do Louk nad Olší a do Albrechtic u Českého Těšína. To vše umožní jízdu vlaků až 120 kilometrů za hodinu. Maximální rychlost pro soupravy s naklápěcí skříní bude 150 kilometrů za hodinu," uvedl Tesař.
Rekonstrukce naváže na právě dokončenou optimalizaci traťového úseku Bystřice nad Olší - Český Těšín. Značnou část nákladů by měla uhradit evropská dotace. Zbývající část nákladů bude financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.