"Příští rok bude ve Škodovce revoluce. Do skupiny potřebujeme do jara 500 lidí. Pořád nabíráme, ale těžko je sháníme," uvedl. Jde hlavně o svářeče, zámečníky, elektrikáře, inženýry konstruktéry a projektanty. Asi 300 jich přijme Škoda Transportation, stovku Škoda Electric a zbytek ostravská Škoda Vagonka. Každý měsíc skupina nabírá 30 až 40 lidí.
"Jsme vyprodaní na roky 2014 a 2015, kdy by měly činit tržby také 18,5 miliardy Kč," uvedl. Skupina má dohodnuté zakázky na další roky za 35 miliard Kč. Letos uzavřela kontrakty za 22 miliard korun, z toho 21 miliard Kč na export. "Pokud ještě získáme další zakázky, tak je dokážeme vyrobit s pomocí dalších subdodavatelů. Odhaduji, že na našich 4000 zaměstnanců v Česku je navázáno asi 10.000 lidí v ostatních továrnách," řekl Bernard.
Vinou nerovnoměrného využití firem se skupina snaží mít všechny závody multifunkční. "Aby třeba v Šumperku (Pars nova) dokázali vyrobit části nebo i celé tramvaje. Máme speciální systém, jak technologie transferovat. Na přechodnou dobu školí lidé z Plzně kolegy ze Šumperka. Pars nám příští rok musí pomoct," řekl Bernard. MOVO Plzeň, další firma skupiny, bude zajišťovat hlavně svářecí a lakovací práce pro tramvajové a železniční projekty a metro. Ve škodováckém areálu v Plzni si firma pronajala dvě haly vedle svého sídla, kde skladuje a montuje.
Ze 115 tramvají jich půjde většina na export; 51 do turecké Konyi a 29 do Miškolce v Maďarsku, tři prototypy pro Bratislavu a dalších 32 tramvají do Prahy. Rozběhne se výroba šesti moderních elektrických vlaků pro Deutsche Bahn, prototyp pro čínskou CSR Sifang, s níž skupina podepsala licenční smlouvu na výrobu až na 400 tramvají For City. Ve Vagonce budou vyrábět pro Slovensko double deckery (patrové vlaky) 671 a sedm elektrických vlaků RegioPanter pro Jihomoravský kraj, řekl.
Škoda Electric letos podepsala dodávky trolejbusů za více než pět miliard korun, hlavně do Sofie, Burgasu a na Slovensko. Kvůli obřímu nárůstu výroby rozšiřuje současnou halu v Plzni, kam instaluje další linku. Příští rok bude ještě dodělávat velkou část pohonů a dvoukolí pro 110 lokomotiv General Electric pro Kazachstán a dokončí výrobu elektrovýzbroje pro 80 lokomotiv Hyundai Rotem pro Turecko.