Uvedení obřího televizoru UHD, jehož rozlišení je čtyřikrát vyšší než u televizoru standardního typu HD, odráží trend globálních výrobců rozvíjet dál technologii LCD na úkor rozvoje nejnovější technologie OLED.
Ještě loni Samsung a jeho korejský konkurent LG Electronics prohlašovali OLED za budoucnost televizorů, nyní se ale ukazuje, že produkce takových televizorů je příliš nákladná a že tato technologie zřejmě nenahradí LCD v roli nového standardu. Podle nedávných zpráv médií se japonské společnosti Sony a Panasonic rozhodly ukončit alianci ve výrobě televizorů OLED.
Poptávka po televizorech UHD by měla nyní prudce růst a jejich ceny se zřejmě budou snižovat rychleji než ceny televizorů OLED. Podle firmy NPD DisplaySearch se světový prodej televizorů UHD zvýší z letošních 1,3 milionu na 23 milionů v roce 2017 a více než polovinou se na poptávce bude podílet Čína.
Samsung se na rozdíl od čínských výrobců hodlá zaměřovat na větší a dražší televizory. Jeho největší přístroj bude mít 2,6 metru na délku a 1,8 metru na šířku a prodávat se bude v Číně, na Blízkém východě a v některých zemích Evropy. Samsung uvedl, že z Blízkého východu na něj dostal již deset objednávek.