V roce 2012 se prodej aut v zemi snížil o 2,9 procenta. Vývoj v Německu odráží problémy v celé Evropě, kde je poptávka po autech nejnižší za téměř dvě desetiletí.
V samotném prosinci se však prodej zvýšil, a to o 5,4 procenta na 215.320 vozů. Oživil tak z listopadového propadu o dvě procenta.
Německo je domovem předních automobilek, jako Volkswagen, Daimler a BMW. Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, si loni udržel pozici jedničky na trhu s podílem 21,8 procenta, i když jeho prodej byl nižší o 4,6 procenta.
Prodej osobních aut se loni snížil i ve Francii, a to o 5,7 procenta. naopak ve Španělsku díky vládním subvencím trh oživil a prodej zde vzrostl o 3,3 procenta. V roce 2012 se ale španělský trh propadl o 13,4 procenta.
Evropský automobilový trh byl loni pod tlakem negativních dopadů dluhové krize na ekonomiku. Evropští spotřebitelé kvůli rostoucí nezaměstnanosti omezovali nákupy dražšího zboží, v posledních měsících se však na evropském automobilovém trhu objevují známky oživení.