"ŘSD považuje za nezpochybnitelné, že zhotovitelé nesou rozhodující díl odpovědnosti za vznik vad, a proto je nezbytné, aby východiskem případného smírného řešení sporů ohledně těchto vad bylo přijetí odpovědnosti za jejich vznik," řekla ČTK Ledvinová.
Návrh Eurovia adresovala ŘSD začátkem prosince prostřednictvím ministra v demisi Zdeňka Žáka. Návrh byl ale podle ŘSD totožný s návrhem, který stavební firma ředitelství předložila v listopadu 2012 a který už tehdy organizace odmítla jako nepřijatelný. ŘSD proto předpokládá, že Eurovia v blízké budoucnosti přijde s novým návrhem, který bude pro stát přijatelnější.
V současném návrhu se Eurovia zavázala, že na své náklady opraví některé méně závažné vady. Zásadnější konstrukční chyby, jako je právě zvlnění vozovky nebo problematická statika mostů, by se vyúčtovaly v poměru 60 ku 40 v neprospěch ŘSD s tím, že Eurovia se nebude podílet na odstranění škod způsobených v důsledku vyšší moci.
ŘSD navíc mělo stáhnout žaloby k rozhodčímu soudu a nemělo se domáhat škod, které měly údajně vzniknout nedodáním smluveného množství oceli do mostních objektů a neoprávněného účtování valorizace. První z arbitráží týkající se neoprávněného účtování ŘSD vyhrálo loni v říjnu a předpokládá, že i výše uvedené spory budou rozhodovány podle stejného principu a dopadnou rovněž v jeho prospěch.
Spor o vady na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice v Ostravě vypukl v roce 2011, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Podle ŘSD zhotovitel, společnost Eurovia, nedodržel domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to odmítá s tím, že použitý materiál si objednalo ŘSD. Kvůli poškozování dobrého jména na něj v minulosti podala žalobu.