"Aplikace je a byla funkční, problém byl pouze v internetovém připojení," uvedl Novák. Chyba tentokráte nebyla na straně ministerstva, ale u dodavatelské firmy, dodal mluvčí. Internetové připojení pro potřeby centrálního registru provozuje společnost Telefónica 02.
Technickou závadu na vnitřní síti jednoho z pražských datových center, Telefónica potvrdila. Potíže společnost odhalila zhruba v 09:45 a odstranění problému řešila zhruba dvě hodiny, uvedl mluvčí Hany Farghali. V současnosti podle něj technici podnikají kroky, aby se případnému opětovnému výpadku zamezilo. Zároveň se společnost omluvila zákazníkům, které výpadek připojení postihl.
"Nemohli jsme odbavovat klienty, a to je dnes úřední den, řekla ČTK mluvčí magistrátu v Hradci Králové Magdaléna Vlčková. Zpoždění se podle ní úředníci snaží dohnat v odpoledních hodinách.
Ministerstvo dopravy centrální registr vozidel spustilo začátkem června 2012. Po zhruba hodině provozu systém téměř na celý den zkolaboval a poté se několik týdnů potýkal s výpadky a množstvím chybně uvedených údajů, které podle úředníků na registračních pracovištích vznikly při přenosu z databáze ministerstva vnitra. Další kolaps systém postihl v polovině prosince při jeho připojování na základní registry.
Koncem loňského roku vypsalo ministerstvo dopravy výběrové řízení na nového provozovatele registru vozidel. Současným provozovatelům, kterými jsou Telefónika a společnost ICZ, končí smlouva na konci března. Za pozdní vypsání tendru byl resort dopravy v minulosti často kritizován. Není totiž vůbec jisté, že se nového provozovatele podaří včas vybrat. Parametry tendru se rovněž chce zabývat nastupující ministr dopravy Antonín Prachař (ANO).
cfr mal