Celoroční výsledek výrazně překonal prognózu CAAM, která počítala s růstem pouhých sedm procent. Tempo růstu prudce zrychlilo ze 4,3 procenta v roce 2012, napsala agentura Reuters.
Ke zrychlení růstu prodeje přispělo oživení poptávky po japonských automobilech, která byla předloni pod tlakem kvůli protijaponským náladám čínských spotřebitelů.
V Číně se na podzim 2012 konala řada protijaponských demonstrací provázených výzvami k bojkotu japonského zboží. Protesty se místy zvrhly v násilí, rabování a zapalování obchodů. Za protesty stál spor kolem neobydlených ostrovů, na něž si činí nárok jak Peking, tak Tokio.
Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích kompenzovat slabší poptávku ve vyspělých zemích.