"V posledních šesti měsících podle letáků nakupovalo 40 procent českých domácností, a to je zatím největší podíl respondentů za celé sledované období od roku 1997. Zároveň se ale v posledních letech také postupně zvyšuje podíl domácností, které mají na schránce žádost o nevhazování letáků. Nyní je to už 12 procent domácností," uvedl analytik Incomy Pavel Cabal.
Podle výsledků studie nakupovali Češi v posledním půl roce nejraději v hypermarketech; 44 procent českých domácností uvádí, že v nich utratilo největší část svých výdajů za potraviny a drogerii. Jejich podíl nicméně meziročně mírně poklesl.
Naopak zájem Čechů o nákupy v diskontních prodejnách výrazně roste. Jako své hlavní nákupní místo je uvádí 25 procent domácností. Obliba supermarketů zůstává stabilní, preferuje je 17 procent lidí. Naopak menší tradiční prodejny uvádí jako své hlavní nákupní místo potravin nejméně domácností od roku 1997, jen 12 procent.
Úroveň distribuce letáků maloobchodních řetězců je v Česku vysoká. Do svých poštovních schránek dostává letáky 84 procent oslovených domácností. Nejčastěji si respondenti vybavují letáky společností Kaufland, Lidl, Penny Market a Tesco. Elektronické letáky řetězců si na internetu prohlíží již 12 procent domácností a sedm procent domácností podle nich také nakupuje.
mdk mal