Mošnovská firma Job Air Technic čelí insolvenčnímu návrhu

13.01.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Ostrava 13. ledna (ČTK) - Společnost Job Air Technic, která na letišti v Mošnově na Novojičínsku opravuje letadla, čelí insolvenčnímu návrhu. Podala ho Česká exportní banka kvůli dluhům přesahujícím 19,5 milionu eur (přes 500 milionů korun). Vyplývá to z informací v Insolvenčním rejstříku. Soud vyzval věřitele firmy, aby přihlásili své pohledávky.

Dluhy pocházejí z nesplacených úvěrů, které si firma Job Air Technic vzala v roce 2007. Podle insolvenčního návrhu tehdy smlouvu s firmou uzavíraly banka, Česká spořitelna a společnost CCG. Spořitelna má nyní podle insolvenčního návrhu u firmy pohledávky přesahující 260 milionů korun, mezi dalšími dlužníky je například společnost Letiště Ostrava s pohledávkami téměř 13 milionů korun, dalších více než 11 milionů korun představují nezaplacené odvody pojistného na sociální zabezpečení.

Insolvenční návrh uvádí, že firma nebyla schopna své dluhy platit od poloviny roku 2010. Banka a spořitelna se situaci snažily řešit mimosoudně a splatnost úvěrů odkládaly. Další jednání podle návrhu vedla v roce 2012 až k tomu, že byly připraveny podmínky restrukturalizace dluhu. Firma je však ve stanovené lhůtě nesplnila.

Provoz firmy je podle navrhovatele možné zachovat, pokud by ji převzal zájemce, který by ji restrukturalizoval a zajistil dostatečný provozní kapitál. "Po několika letech neúspěšných jednání a pokusů o mimosoudní restrukturalizaci provozu dlužníka navrhovateli nezbývá než podat tento insolvenční návrh, aby mohlo dojít k řízenému prodeji podniku dlužníka pod dohledem soudu, věřitelů dlužníka a insolvenčního správce," uvádí insolvenční návrh.

Společnost Job Air Technic začala loni v říjnu v obří opravně velkých letadel v Mošnově poprvé pracovat na plnou kapacitu. Stalo se tak díky vítězství v tendru na kontrakt s ruským Aeroflotem. Firma se stala jediným smluvním partnerem Aeroflotu pro servis a opravy letadel Airbus 320 mimo území bývalého Sovětského svazu. Smlouva s Aeroflotem měla firmě pomoci dostat se z dluhů.

Opravna byla původně součástí leteckého holdingu CCG ostravského podnikatele Daneše Zátorského. Ten už v ní ale nepůsobí. Majoritními vlastníky mošnovské opravny jsou nyní generální ředitel Daniel Barč a obchodní šéf Daniel Hurta.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK