V Číně se loni výroba zvýšila o 12 procent na 18,7 milionu vozů a ve Spojených státech o devět procent na 11 milionů vozů. V Evropské unii však výroba stoupla o pouhých 0,2 procenta na 15,9 milionu vozů.
Poptávka po autech v Evropě se dostala pod zvýšený tlak kvůli negativním dopadům dluhové krize na ekonomiku. Evropští spotřebitelé kvůli rostoucí nezaměstnanosti omezují nákupy dražšího zboží, jako jsou právě automobily. V poslední době se však na evropském automobilovém trhu objevují známky oživení. "Očekáváme, že poptávka na evropském trhu se v roce 2014 vrátí k růstu," uvedla PwC.
Evropské automobilky se snaží kompenzovat slabou domácí poptávku posilováním aktivit na mimoevropských trzích, což se daří zejména německým výrobcům.
Německé automobilky podle PwC během dvou let výrazně zvýší výrobu ve Spojených státech, aby tam uspokojily rostoucí poptávku. Letos by tam výroba měla stoupnout o téměř 12 procent na zhruba 700.000 vozů, napřesrok se počítá s růstem dokonce o 30 procent.