"Učinila jsem obtížné rozhodnutí, že náš provozní ředitel Henrique de Castro by měl opustit podnik," uvedla podle agentury Reuters generální ředitelka Yahoo Marissa Mayerová v interní zprávě pro zaměstnance.
Právě Mayerová krátce po svém nástupu do čela Yahoo přetáhla Castra od konkurenta Google, aby jí pomohl přilákat větší počet inzerentů. Společnosti Yahoo se nicméně nepodařilo dosáhnout výrazného zvýšení příjmů z reklamy na internetových stránkách a v mobilních aplikací a mezi Mayerovou a Castrem podle médií panovaly neshody, upozornil server BBC.
Osmačtyřicetiletý Castro nastoupil do Yahoo teprve před 15 měsíci. Podle analytika Colina Gillise ze společnosti BGC Financial by Yahoo pravděpodobně neopouštěl, pokud by firmě zajistil takové příjmy, s jakými Mayerová počítala.
Yahoo patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dohnala a nakonec i předehnala konkurence. Analytici většinou poukazují na to, že firma v minulých letech zaspala a nedokázala včas reagovat na pokles reklamních příjmů.
Cena akcií Yahoo se od příchodu Mayerové téměř ztrojnásobila díky její snaze rozšířit záběr uživatelů a připravit tím podmínky pro růst příjmů. Navzdory růstu počtu uživatelů a provozu na síti se však firmě stále nedaří posílit tržby z internetové reklamy, tedy z hlavního zdroje jejích příjmů.
pmh ank